Informacje w sprawach uchodźców będących obywatelami Ukrainy
- Informacje dotyczące rejestracji bezrobotnych tel. 48 617 12 88 wew. 101, 102, oraz zatrudnianie cudzoziemców: tel. 48 617 63 25 wew. 112, tel. 733 330 423) lub w siedzibie Urzędu.
Pozostałe telefony kontaktowe i informacje dotyczące min. zakwaterowania, opieki medycznej i innej pomocy udostępnione przez Starostwo Powiatowe
WAŻNE TELEFONY:
- Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego, tel. 987
- Koordynator ds. Zarządzania Kryzysowego: tel. 885 440 957
- Koordynator ds. zakwaterowania: tel. 885 028 388
- Starostwo Powiatowe w Szydłowcu – Kancelaria Starosty: tel: 48 617 70 23
- Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Szydłowcu - Ośrodek Lekarza Rodzinnego. Rejestracja telefoniczna – tel. 48 617 00 09 (w godzinach pracy poradni)
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Szydłowcu: tel. 48 617 10 01, tel. 512 279 373
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Szydłowcu: tel. 48 617 47 13
- Powiatowy Inspektorat Weterynarii z/s w Orońsku, tel. 48 617 58 65
- Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szydłowcu, tel. 22 250 01 15
- Nieodpłatna Pomoc Prawna: tel. 48 617 70 96
Zakwaterowanie i wyżywienie:
- Powiat Szydłowiecki (na dzień 2 marca br.) zabezpieczył 182 bezpłatne (refundowane) miejsca zakwaterowania i wyżywienia dla cudzoziemców, którzy posiadają dokument potwierdzający fakt przekroczenia granicy RP od dnia 24 lutego 2022 r. Ośrodki już są zasiedlane. W przygotowaniu są porozumienia zwiększające możliwość zakwaterowania i wyżywienia o kolejne 100 miejsc. Koordynatorem ds. zakwaterowania jest sekretarz powiatu Teresa Milczarska – tel. 885 028 388
- Samorządy gminne zadeklarowały tworzenie dodatkowych bezpłatnych (refundowanych) miejsc zakwaterowania m.in. w budynkach ochotniczych straży pożarnych lub świetlicach wiejskich oraz innych obiektach stanowiących własność gminy
Osoby, które przekroczyły granicę RP od dnia 24 lutego br. mają także prawo do pomocy państwa polskiego w zakresie m.in.: opieki medycznej, pomocy społecznej, dostępu do oferty edukacyjnej i rynku pracy.
Opieka medyczna:
Obywatelowi Ukrainy, który posiada zaświadczenie wystawione przez Straż Graniczną RP lub odcisk stempla Straży Granicznej RP w dokumencie podróży potwierdzające legalny pobyt na terytorium RP, po przekroczeniu granicy od 24 lutego 2022 r., w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy, i który zgłosi się z problemem zdrowotnym do lekarza rodzinnego, poradni specjalistycznej, czy szpitala zostanie udzielona adekwatna pomoc medyczna w ramach posiadanych przez podmiot leczniczy umów z Narodowym Funduszem Zdrowia. Od 25 lutego 2022 roku, cudzoziemcy narodowości ukraińskiej mają możliwość szczepienia w ramach Narodowego Programu Szczepień.
Pomoc rzeczowa i zbiórki:
Uruchomiony został Powiatowy Magazyn Pomocy Humanitarnej. Koordynatorem ds. zbiórek i magazynu jest dyrektor ZS im. KOP Maria Michajłow – tel. 48 617 00 12, tel. 697 10 52 68
Powiat Szydłowiecki zapewnia dostęp do tłumaczy polsko-ukraińskich w ramach potrzeb zgłaszanych przez jednostki organizacyjne Powiatu Szydłowieckiego oraz służby, inspekcje i straże.
Aktualności
Ogłoszenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze
Views: 460
OGŁOSZENIE Nr 1/2023
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Szydłowcu
ul. Metalowa 7, 26-500 Szydłowiec
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko urzędnicze REFERENTA W Centrum Aktywizacji Zawodowej
na pełny etat
ul. Metalowa 7, 26-500 Szydłowiec
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko urzędnicze REFERENTA W Centrum Aktywizacji Zawodowej
na pełny etat
1.Wymagania niezbędne:
- wykształcenie co najmniej średnie,
- co najmniej roczny staż pracy,
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość problematyki rynku pracy,
- znajomość przepisów: ustawy z dnia 20.04.2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2022r. poz.690 z późn. zm.), oraz rozporządzenia MRPiPS z dnia 14.07.2017r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2022r. poz. 243),
- obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość podstawowych programów komputerowych funkcjonujących w środowisku Windows.
- doświadczenie w administracji publicznej,
- znajomość przepisów ustaw:
- pomocy publicznej,
- pracownikach samorządowych,
- kodeksu pracy,
- kodeksu postępowania administracyjnego i przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- umiejętność dobrej organizacji pracy,
- umiejętność interpretacji przepisów prawa,
- umiejętność nawiązywania współpracy i kontaktów interpersonalnych,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność sporządzania pism urzędowych,
- umiejętność radzenia sobie ze stresem,
- obowiązkowość i rzetelność w wykonywaniu zadań, dokładność, komunikatywność, samodzielność, systematyczność, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista,
- dodatkowym atutem będzie umiejętność obsługi Systemu Informatycznego SYRIUSZ Std.
- przyjmowanie wniosków wraz z załącznikami dotyczących refundacji doposażenia i wyposażenia stanowiska pracy oraz ich rejestracja i nadanie numeru,
- weryfikacja wniosków wraz z załącznikami pod względem kompletności i prawidłowości wypełnienia,
- przygotowanie wniosków do zaopiniowania przez komisję,
- realizacja wniosków pozytywnie zaopiniowanych,
- przyjęcie zabezpieczenia i sporządzenie umowy oraz przekazanie do podpisu przez osobę upoważnioną,
- wystawianie zaświadczeń o udzieleniu pomocy de minimis,
- rozliczanie poprzez:
- przyjęcie i zweryfikowanie dokumentów zakupu zgodnie ze złożonym wnioskiem,
- sprawdzenie zgodności ustaleń zawartych w protokole zespołu monitorującego dotyczących prawidłowości dokonanych zakupów zgodnie ze złożonym wnioskiem przez organizatora stanowiska pracy,
- monitorowanie umowy zgodnie z jej warunkami poprzez:
- przyjmowanie i sprawdzanie danych potwierdzających zatrudnienie i wymagane wynagrodzenie osób, które zostały skierowane na organizowane stanowisko pracy,
- poinformowanie organizatora miejsca pracy co do wykonania warunków określonych w umowie oraz o jej zakończeniu,
- informowanie przełożonych o wszelkich nieprawidłowościach wynikających z warunków umowy,
- opracowywanie i przekazywanie sprawozdawczości oraz wszelkich analiz i informacji,
- przygotowywanie, realizacja i ocena efektów programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej w ramach zakresu stanowiska,
- przekazywanie danych do analiz i sprawozdań w celu dokonywania ocen dotyczących rynku pracy,
- współpraca w czynnościach związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków publicznych,
- przeprowadzanie wizytacji umów zawartych przez urząd z wyłączeniem umów zawartych na stanowisku merytorycznym,
- bezpośredni kontakt z pracodawcą, przyjęcie zgłoszenia oferty pracy lub przedstawienie propozycji pomocy w zakresie merytorycznej obsługi stanowiska pracy,
- wstępna weryfikacja bezrobotnych kierowanych na organizowane stanowiska pracy,
- archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem stanowiska pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- miejsce wykonywania pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Szydłowcu, ul. Metalowa 7, I piętro w budynku bez windy,
- praca na pełny etat w systemie jednozmianowym,
- zatrudnienie na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
- charakter stanowiska pracy: praca o charakterze administracyjno – biurowym w pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie. Istnieje możliwość oddelegowania pracownika poza miejsce wykonywania pracy – konferencje, szkolenia.
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie był wyższy niż 6% ,
- budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Szydłowcu przy ul. Metalowej 7 nie posiada windy, posiada podjazd i sanitariat dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
- list motywacyjny podpisany przez kandydata*
- CV z opisem przebiegu pracy zawodowej podpisany przez kandydata*
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (podpisany przez kandydata) – do pobrania w załączeniu,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje i umiejętności (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
- podpisane przez kandydata oświadczenie: o posiadaniu obywatelstwa polskiego, o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych; o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym – do pobrania w załączeniu,
- podpisane przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych ( klauzula informacyjna – do pobrania w załączeniu),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (poświadczona za zgodność z oryginałem przez kandydata ) jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
7.Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do dnia 27 marca 2023r. do godz. 15.30 w zamkniętej kopercie w Kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy w Szydłowcu ul. Metalowa 7, pok. 22, I piętro; za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Szydłowcu ul. Metalowa 7, 26-500 Szydłowiec, lub elektronicznie na adres wasz@praca.gov.pl O terminowości złożenia dokumentów decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Powiatowego Urzędu Pracy. W przypadku składania aplikacji w formie papierowej, koperta powinna zostać oznaczona napisem : „ Oferta nabór: AO.111.1.2023".
8.INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE OGŁOSZENIE
8.INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE OGŁOSZENIE
- dokumenty, które wpłyną do urzędu po wskazanym powyżej terminie nie będą rozpatrywane,
- nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania dokumentów rekrutacyjnych oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Szydłowcu, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Szydłowcu przy ul. Metalowej 7,
- dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 48 617 12 88 w. 124,
- okres przechowywania dokumentów: dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
*Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), publ. Dz. Urz. UE L. Nr 119, s. 1 w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji".
Lista odnośników
- Informacje o urzędzie
- Dane kontaktowe
- Osoby sprawujące funkcje
- Książka teleadresowa
- Zamówienia publiczne
- Usługi elektroniczne
- Zaświadczenia
- Rozpoznanie rynku ofert szkoleniowych
- Informacja publiczna
- Dokumenty do pobrania
- Terminarz wypłaty świadczeń
- Ochrona danych osobowych
- Programy aktywizacyjne i projekty urzędu
- Programy aktywizacyjne i projekty urzędu
- Informacja dotycząca cyberbezpieczeństwa
- 1.491,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.790,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 746,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 45.242,16 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Powiatowy Urząd Pracy w Szydłowcu
ul. Metalowa 7
26-500 Szydłowiec
Godziny pracy urzędu | |
Poniedziałek | 7.30-15:30 |
Wtorek | 7.30-15.30 |
Środa | 7.30-15.30 |
Czwartek | 7.30-15.30 |
Piątek | 7.30-15.30 |
Rejestracja osób bezrobotnych odbywa sie w godz. 8.00 - 14.30